Hoofdmenu

Studiekeuze-helper

Eveline studeerde Food Innovation aan HAS Hogeschool en werkt nu bij Albert Heijn als Food Innovator.

Wat is je het meeste bijgebleven van je studie bij HAS Hogeschool?

Er zijn een aantal dingen die mij bij zijn gebleven van de HAS. Een van de dingen die me het meeste is bijgebleven is de fijne sfeer op school. Iedereen wordt persoonlijk behandeld en is geen ‘nummer’. Hierdoor heb ik het beste in mezelf naar boven kunnen halen tijdens mijn studie.

Wat mij verder bij is gebleven zijn de projecten voor externe bedrijven. Deze projecten zijn niet zomaar schoolopdrachten maar doen er echt toe. Je wordt hierdoor ook meteen bij de praktijk betrokken waar je enorm veel van leert. De opdrachtgevers nemen het serieus en gaan ook echt verder met de uitkomsten. Op deze manier heb je echt het idee dat je een verschil kan maken.

Uiteindelijk is de HAS Food Experience hetgeen dat mij het meeste is bij gebleven. De HAS Food Experience is hét evenement waar je als Food Innovator gedurende vier jaar lang naartoe werkt om uiteindelijk aan het bedrijfsleven te laten zien wie jij bent en wat je kan. Dit heeft mij heel veel connecties, contacten en kansen opgeleverd waar ik nu nog profijt van heb!

Wat is je huidige functie? Wat zijn je taken?

Op dit moment werk ik bij Albert Heijn in het Food Rebels-team. Een klein team dat innovatie en vernieuwing binnen Albert Heijn wil versnellen. Bij Albert Heijn zijn we continu bezig om het assortiment te verbeteren. Onze uitdaging ligt in het vertalen en concreet maken van concepten en deze zo snel mogelijk op de winkelvloer brengen.

Hoe ziet je werkdag eruit?

Mijn werkdag is nooit hetzelfde. De ene dag zijn we bezig met het opzetten van een experiment in de winkel en ben je de hele dag bezig op de winkelvoer. De andere dag zit je de hele dag in meetings om projecten door te spreken, ben je bezig met het vormgeven van concepten óf organiseer je een brainstorm voor een categorie. Dit jaar hebben we ook de AH Product Pitch georganiseerd, een wedstrijd voor startende ondernemers met een innovatief product die een plek op het schap kunnen winnen.

Wat is je advies voor aankomende studenten?

Ga naar buiten, laat je inspireren, durf groot te denken, maar ook durf fouten te maken, want daar leer je van! Het motto van de Food Rebels is ‘start small, start now’. Het zal niet in één keer lukken, maar dat is niet erg. Klein starten met kleine risico’s. Niet te lang denken, maar gewoon doen!