Kun je haaien redden met zeewier?

Vervang je vis challenge

Food is veel meer dan eten alleen. Het is een way of life. Een totaalbeleving dus. Een nieuw concept moet je dan ook op de juiste manier in de markt zetten. Als food innovator maak jij straks de vertaalslag van idee naar geslaagd food concept. Je combineert productkennis met de juiste verpakking en marketing tot een verhaal dat verkoopt. Dat vraagt om een brede blik, ondernemersmentaliteit en een flinke dosis creativiteit. Bij de opleiding Food Innovation aan de HAS hogeschool leer je het allemaal.

Food & Design

Ontwerp het eten van de toekomst

Hou jij vooral van experimenteren met bereidingstechnieken, productiemethoden en ingrediënten? Dan past de specialisatie Food & Design bij jou. Hier werk je aan het eten van de toekomst. Je verdiept je in wat de consument wil en vertaalt dat in nieuwe food concepten. Je leert hoe je deze maakt en verder ontwikkelt, ook op grote schaal.

Marketing & Business

Over behoeften en verleiding

Hoe zet je een nieuw food concept in de markt? Bij de specialisatie Marketing & Business draait het allemaal om behoeften en verleiding. Je doet consumentenonderzoek en leert alles over marketingstrategieën en reclame; in de media en in de winkel zelf. Zo ontdek je de commerciële kansen van een product. Want er moet uiteindelijk wel geld mee verdiend worden!

Pepijn vertelt over zijn marketing stage

 

Packaging & Design

De verpakking telt

Uiterlijk is best belangrijk! Een goede verpakking valt op, maar heeft ook een functie in het transport en bewaren van het product. Benieuwd hoe je zo’n verpakking ontwikkelt? Je leert het bij de specialisatie Packaging & Design. Alles komt aan de orde: van materialen en technieken tot trends en marketing. Zo ontwerp jij straks een slimme verpakking, die er ook aantrekkelijk uitziet in de winkel.

Pleun vertelt over haar specialisatie Packaging & Design

Hét food-event van Nederland

HAS Food Experience

In het 4e leerjaar ga je aan de slag met jouw zelf bedachte food-concept. Je bedenkt van A tot Z een innovatief food-concept. Aan het eind van deze periode exposeer je voor ongeveer 1.500 bezoekers het food-concept tijdens de HAS Food Experience. Tijdens de HAS Food Experience experience komt het bedrijfsleven jouw concept bekijken. Wie weet tref je hier je toekomstige werkgever wel.