Hoofdmenu

Studiekeuze-helper

Dewi is tweedejaars student aan de opleiding Food Innovation en heeft voor haar specialisatie packaging & design deelgenomen aan het Instant groentesoep verpakkingsproject.

Lees het verhaal van Dewi hieronder.

Wat was de opdracht en hoe is deze gegaan?

De opdracht was om een verpakkingsconcept te ontwikkelen voor een instant groentesoep product waarin de onderdelen functionaliteit, communicatie en duurzaamheid op een goede manier werden verwerkt. De opdracht is goed verlopen. Het eerste deel van de opdracht was individueel en daarvoor heb ik drie mooie concepten neergezet waar ik trots op ben. Een van deze concepten is gekozen tot een van de beste vier. Met deze vier uitgekozen concepten zijn we in het tweede deel van de opdracht verdergegaan in groepjes van 5 studenten.

Wat ging er goed en wat zou je een volgende keer anders doen?

De planning van dit project was krap, maar toch heb ik alles binnen de deadlines gehaald. Ik ben ook trots op de presentatie die ik heb neergezet. Ik heb alles uitgebreid gevisualiseerd, waardoor het voor de klant duidelijk was waar ik over praatte tijdens de presentatie. Ook ben ik trots dat een van mijn concepten gekozen is als uitgangspositie voor het tweede deel van de opdracht. Ik zou de volgende keer wat ruimer willen plannen, zodat ik de dagen voor de deadlines wat meer rust in mijn hoofd heb. 

Wat is je droombaan en sloot de opdracht hierbij aan?

Mijn droombaan is werken bij een groot Packaging Design Bureau waar een dag er nooit hetzelfde uitziet. Ook vind ik het belangrijk dat er een informele structuur is waarbij af en toe een grapje gewaardeerd wordt. Ik vond de opdracht die we hebben uitgevoerd voor dit project een van de leukste opdrachten die we hebben mogen doen. Het past zeker bij mijn droombaan. Er was veel variatie. Zo moesten we onderzoek doen, schetsen, denken over de technische aspecten en het grafisch design maken.

Met wie heb je samengewerkt en wie heb je ontmoet?

We hebben de eigenaar van het bedrijf ontmoet. Hij gaf ons de briefing van het project op school. We hebben hem in totaal drie keer gezien. De eerste keer was toen hij ons de briefing gaf. De tweede keer was bij de individuele concept presentaties en de derde keer was bij de groepspresentaties. We hebben tijdens dit project samengewerkt met klasgenoten. Ik heb mijn klasgenoten door dit project nog beter leren kennen. Het is leuk om te zien welke kwaliteiten iedereen heeft. Deze samenwerking heeft bijgedragen aan het mooie eindresultaat. Ik vond de opdracht leuk opgezet. We hadden veel vrijheid om de opdracht uit te voeren.