Kun jij energie krijgen van een oude palmboom?

Palm Power Challenge

‘De brutalen hebben de halve wereld’, zo luidt het spreekwoord. Dus nodigen wij jou uit om brutaal te zijn en dan meteen ook maar de hele marketingwereld te veroveren. Let wel, niet brutaal via een grote mond, maar door jouw eigen visie op marketing te claimen. En ‘eigen’ in de zin van jouw eigen mening, jouw eigen woorden en jouw eigen toekomstbeeld over marketing.

Ervaringen

Een Marketingexpeditie!

Bekijk onze video van de eindpresentatie van de Minor what's in it for me? En Marketingexpeditie en bekijk de ervaringen van studenten en onze docenten!

 

Jij bent waardevol

Om dit voor elkaar te krijgen, onderneem je een expeditie. Je levert daarbij behoorlijke inspanningen en vermijdt zoveel mogelijk de platgetreden paden. Hierbij leveren wij jou een basisoverlevingspakket, dat je uiteindelijk zelf gaat aanvullen.

Aan de hand van actuele thema’s leer je de traditionele visie op de marketing als de allerlaatste inzichten hierover. Daarnaast ga je aan de slag met personal branding: jezelf en jouw unieke kwaliteiten profileren in de zakelijke wereld. Excursies naar inspirerende bedrijven, gastlessen, workshops, een trendtour en teambuilding staan ook op het programma.

Jouw visie op marketing mag je direct staven en bijschaven in een groepsproject: een marketingvraagstuk van jullie opdrachtgever uit het bedrijfsleven beantwoorden. Want dat is waar het uiteindelijk om draait: waarde creëren voor anderen en zeker ook voor jezelf. Ga jij mee op expeditie? 

Op de hoogte blijven?
Op expeditie gaan is leuk, spannend maar ook uitdagend. Wij kunnen het weten, want als docenten zitten we er middenin. Zo staan de hoofdlijnen van deze minor op papier, maar vragen de details nog om aandacht. Nadenken over welke opdrachtgevers we benaderen en welke vraagstukken voor studenten van alle HAS-opleidingen interessant zijn, daar zijn we mee bezig. Wil jij op de hoogte blijven of meedenken, stuur dan een mail naar:  marketingexpeditie@has.nl

Leerdoelen

Na afronding van deze minor kun je:   

  1. Een open houding tonen: onbevooroordeeld communiceren in een een-op-een-gesprek, inleven in gesprekspartner, klant en opdrachtgever en non-verbaal een open houding laten zien.
  2. Een nieuwsgierige houding tonen: open staan voor en nieuwsgierig naar verschillende visies op marketing, nieuwsgierig naar wie de klant is en wat deze beweegt, geïnteresseerd in de (type) opdrachtgever en zijn of haar vraagstuk.
  3. Je persoonlijkheid, kennis en ervaring op een zodanige wijze profileren dat passende toekomstige werkgevers en/of klanten laten zien dat ze met jou kennis willen maken.  
  4. Onthouden, begrijpen en toepassen van modellen uit klassieke marketing zoals consumentengedrag, keten-denken, financiële haalbaarheid, omgevingsanalyse, segmentatie en positionering, communicatie, innovatie en MVO.
  5. Onthouden, begrijpen en toepassen van modellen/visies op vernieuwende marketing zoals korte ketens, gebruik van data, storytelling, neuromarketing, customer journey, innovatie, creativiteitstechnieken.
  6. Creëren van een eigen, onderbouwde visie op marketing van nu en de toekomst op basis van klassieke en vernieuwende marketing en deze visie schriftelijk kunnen uitdrukken.
  7. Analyseren van een real-life marketinggericht vraagstuk uit het werkveld van agro, food en groene leefomgeving en daar schriftelijk een onderbouwd(e) antwoord, visie, oplossing of advies voor aandragen, gekoppeld aan een presentatievorm die aansluit bij de behoeften en het type opdrachtgever.

Ingangseisen

Om deel te nemen aan deze minor moet je je hbo-propedeuse hebben afgerond en minimaal 40 EC hebben behaald in je tweede jaar.

 

AANMELDEN

Kijk voor een volledig overzicht van onze minoren en om je aan te melden op de website Kies op maat.

Aanmelden via Kies op Maat